Firma finansowa oczekuje od wszystkich, którzy ją reprezentują, prezencji zgodnej z wizerunkiem renomowanej instytucji. Wygląd pracownika winien sugerować osobom z zewnątrz przyjęte wartości, takie jak profesjonalizm, niezawodność, odpowiedzialność, solidność i dyskrecję – to fragment wytycznych dotyczących ubioru, kierowanych do pracowników przez jednego z czołowych polskich ubezpieczycieli.
Od mężczyzn firma oczekuje schludnej, krótkiej fryzury i pełnego zadbanego uzębienia. Najlepiej, żeby pracownik był ogolony, albo aby ewentualny zarost był bardzo zadbany. Do tego dochodzą zadbane dłonie i paznokcie, przyjemny zapach, znaczek firmy w klapie, porządna teczka i długopis, wyraźna mowa, uśmiech i pewność siebie. Ogromne znaczenie ma także odpowiedni ubiór.
Standard ubioru dla mężczyzn to garnitur w ciemnym kolorze, jasna koszula z długim rękawem bez względu na pogodę, odpowiednio dobrany krawat, czarne skarpety i ciemne, kryte obuwie na skórzanej podeszwie. Firma precyzuje, że niedopuszczalne są wyraźnie wzorzyste garnitury, kamizelki do garnituru lub stroje sportowe.
Bardzo szczegółowo określono także kobiecy dress code. Od pań także wymaga się, by miały ostrzyżone i uczesane włosy, pełne i zadbane uzębienie, zadbane dłonie i paznokcie. Lakier do paznokci powinien mieć neutralny kolor, a nogi powinny być gładko wydepilowane. Panie, podobnie jak panowie, powinny emitować przyjemny zapach, również konieczny jest znaczek zatknięty w klapę oraz wyraźna mowa i pewnością siebie.
Do kobiecych standardów ubioru zaliczono klasyczne, jednolite kolorystycznie garsonki i garnitury uszyte ze szlachetnych, dobrych gatunkowo tkanin. Ubezpieczyciel precyzuje, że może to być dzianina lub bawełna w najwyższym gatunku. Na nogach, pani powinny mieć stosowne do ubioru obuwie z zakrytymi palcami i rajstopy lub pończochy. Biżuteria i makijaż są dopuszczalne, pod warunkiem, że są dyskretne. Wykluczone natomiast są duże dekolty, odkryte ramiona, krótkie spódnice sukienki, czy ubrania z przezroczystych materiałów.
- Aktualnie w firmach coraz częściej można spotkać dokument formalizujący zasady ubioru czyli tak zwany dress code. Dress code jest to kanon stroju, który wyznacza jasne reguły i zasady ubioru służbowego. Pracodawcy mają coraz większą świadomość, że ubiór ich pracowników stanowi wizytówkę ich firmy. Sposób ubrania pracowników świadczy o ich rzetelności, wiarygodności, a także wyraża szacunek do rozmówcy. Styl ubrania oraz jego kolory mają ogromne znaczenie w procesie komunikacji – mogą wzmocnić przekazywane treści albo niestety całkowicie im zaprzeczyć. Dlatego szczególnie w kontaktach służbowych należy pamiętać o świadomym doborze odpowiedniego stroju do odpowiedniej okazji – wyjaśnia Dominika Deka, Corporate Human Resource Specialist w firmie VTS HQ Sp. z o.o.
Jaka jest twoja wymarzona praca?
niedziela, czerwca 29, 2008
Mundurek pracownika
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz