Jaka jest twoja wymarzona praca?

sobota, czerwca 14, 2008

Urzędnicy są najbardziej zadowoleni

Polacy są mniej zadowoleni z pracy niż rok temu, wynika z badań TNS OBOP.

Najbardziej zadowolonymi pracownikami są osoby pracujące w biurach (88% zadowolonych), natomiast najmniej - robotnicy niewykwalifikowani oraz robotnicy rolni (28% zadowolonych). To wnioski wypływające z badań.

Według TNS OBOP, możemy już mówić o rynku pracownika, a nie pracodawcy. Szefowie najbardziej walczą o pracowników fizycznych i specjalistów. Te informacje potwierdzają też badania Głównego Urzędu Statystycznego: w ciągu ostatniego roku liczba osób zwalnianych przez pracodawców zmalała aż o 30,6%, podczas gdy o 12,5% wzrósł odsetek osób, które z różnych powodów same rezygnowały z pracy.

W 2007 roku satysfakcja pracowników była na poziomie 49 punktów, natomiast w 2008 r. wyniosła już tylko 43 punkty - wynika z Indeksu Satysfakcji Pracowników, opracowanego zgodnie z metodologią TRI*M. Średnia wartość Indeksu TRI*M dla Europy, uzyskanego z badań pracowniczych, wynosi 59 punktów (Indeks TRI*M to wystandaryzowana miara, odzwierciedlająca poziom ogólnej satysfakcji pracowników w danej firmie. Indeks - mogący przyjmować wartości od -50 do +200 - uwzględnia także poziom ich zaangażowania i lojalności, co z kolei rzutuje na osiągane w pracy wyniki. Jego zastosowanie pozwala na dokonywanie porównań pomiędzy firmami różnej wielkości, z odmiennych branż czy nawet pochodzących z różnych krajów).

Dane pochodzą z badania face-to-face typu omnibusowego, przeprowadzonego na reprezentatywnej grupie Polaków, będących pracownikami najemnymi, pracującymi na umowę o pracę lub na kontrakcie, w wieku powyżej 15. roku życia. Badanie zrealizowano w lutym 2007 roku oraz w lutym 2008. Na otrzymanych danych zostały przeprowadzone analizy, zgodnie z metodologią TRI*M - to narzędzie służące zarządzaniu satysfakcją i motywacją pracowników. Nazwa pochodzi od idei 3 x M, czyli Measuring (pomiar), Managing (zarządzanie w oparciu o wyniki pomiaru) oraz Monitoring (śledzenie efektów podjętych działań ich korygowanie).

Brak komentarzy: